המלחמה על צביון הרבנות • "לא להאריך את כהונתו של הרב ריסקין"

דוד לזר 5 Comment on המלחמה על צביון הרבנות • "לא להאריך את כהונתו של הרב ריסקין"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לא לחינם רבני ארגון צוהר נלחמו להכניס לעיר ירושלים את הרב אריה שטרן, שמעבר לעובדה שהוא משמש כרב הבירה הוא גם חבר במועצת הרבנות מתוקף תפקידו כרב העיר.

היום (שני) התכנסה מועצת הרבנות הראשית לישיבה שבה הוצגה בקשה להאריך את כהונת רב המועצה המקומית אפרת, הרב שלמה ריסקין, לאחר שהגיע לגיל פרישה.

לכאורה הדברים נראו כדיון פורמלי – אולם מי שבקיא מעט מבין – שפרישתו של הרב ריסקין היא ניטרול אחד המוקשים הגדולים מתוצרתם של רבני צוהר שהתערבו בנושאים העומדים ברומו של עולם כנושא הגיור וכדו'.

הפעם התברר כי חלק מהרבנים מתכוונים שלא לאשר את הארכת הכהונה. ובשל כך התערב רבה של ירושלים הרב אריה שטרן וביקש לדחות את ההחלטה בטיעון כי יש לשמוע את דעתו של הרב ריסקין.

קודם לכן תקף ארגון צוהר את הכוונה שלא להאריך את כהונת הרב ריסקין, "מעל הנסיון להדיח את הרב ריסקין מתפקיד רבה של אפרת מתנוסס דגל אדום של נקמה על עמדותיו ופסיקותיו ההלכתיות".

מאוחר יותר הערב, המועצה המקומית אפרת התכנסה לישיבה בה עלתה לדיון בין היתר הידיעה לפיה מועצת הרבנות הראשית שוקלת שלא להאריך את כהונתו של הרב שלמה ריסקין, רב היישוב.

חברי המועצה קיבלו החלטה, לפיה הם קוראים למועצת הרבנות להאריך את כהונתו של הרב ריסקין, ולא לתת לחילוקי דעות הלכתיים למנוע את ההארכה.

נוסח ההחלטה שהתקבלה הוא:

"1. הרב ריסקין שליט"א משמש במשך שלושים ושתים שנים כרבה של העיר אפרת, אהוב ומקובל על כל תושביה וקהילותיה ומשקף בעמדותיו ההלכתיות הערכיות והאמיצות את ערכי המועצה ותושביה.

2. הרב ריסקין הגיע להישגים נכבדים בכלל התחומים בהם עוסק מרא דאתרא, והציבור מעוניין שימשיך במלאכת קודש זו.

3. אין לנו ספק כי מועצת הרבנות הראשית מכירה בכך שבקרב הציבור הדתי קיימים רבנים עם דעות שונות בתחומים שונים, וזו לא תשקול שיקולים הקשורים בדעותיו של הרב במסגרת החלטתה להאריך את תקופת כהונתו.

4. לפני כשבועיים הרב חגג יום הולדת 75. גיל זה אינו מונע ממנו לצעוד בכל שבת למרחק גדול יותר מ-10 ק"מ על מנת לברך בכל אחד מבתי הכנסת בהם חוגג חתן בר מצווה או זוג מתחתן.

5. המועצה קוראת למועצת הרבנות הראשית לכבד את רצון תושבי היישוב אפרת ולהאריך את כהונתו של הרב ריסקין שליט"א לתקופה ארוכה ככל שניתן.

6. המועצה מבקשת להזכיר למועצת הרבנות הראשית כי המועצה היא הגוף הממנה 50% מחברי הגוף הבוחר את רב העיר, וכי ראש המועצה מוסמך לאשר או לפסול את נציגי שר הדתות בהליך לבחירות רבני עיר. אשר על כן, יש ליתן משקל מרכזי לדעת תושבי היישוב, וכפי שהיה בקהילות ישראל בכל הדורות".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    הרב הגא' שלמה ריסקין זה אפרת ואפרת זו הרב ריסקין זו אפרת והוא צריך להמשיך כמרא דאתרא עד מאה ועשרים. יש כאן זרמים שונים,כמו הר'ב אפרתי איש הרב שפירא וראש 'דרך אמונה' מכאן והר'י גרונשטיין חבר 'צוהר' ומראשי 'עמיאל' מאידך, ובתווך הרב ד"ר יוסף ידידיהו, ראש מוסדות הרב סולובייצ'יק, מאנשי מרכז הרב, ומומחה בתורת הרמב"ם ובכתבי הראי'ה קוק. כולנו מכבדים ואוהבים את הגר"ש הכהן ריסקין שליט"א. הרב ריסקין הוא תלמיד מובהק להגרי"ד סולובייצ'יק, בן בית להגר"מ פיינשטיין,ונאמן רוחן של הגרמ"מ שנייאורסון. להוי ידוע אנו לא רוצים בהנצחתם. של רבנים מסוג יובל שרלו ודוד סתיו שאינם מתאימים לאפרת. ראוי שתקום לשכת רבנות בהשתתפות חכמי המקום, כמו גולן, קמחי, טולידאנו, שווייגר, ועוד רבני העיר, וכסגן הרב הראשי ימונה הראש ישיבה הרב י' ידידיהו, והכל בראשות רבנו הגר"ש! שאר הנושאים הפוליטיים,בגיור וביחסי אנוש אינם רלבנטיים בנידון. הלוואי והתקשורת תשקיף יותר על התורה הא

  2. 4

    גם אנו מכבדים את הגר"ש הכהן ריסקין שליט"א אף אם לא תמיד מסכימים עמו בכל. הוא תלמיד מובהק לרבנו רשכבה"ג הגרי"ד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל, בן בית אצל הגר"מ פיינשטיין זצ"ל,נאמן רוחו של הרבי הרמ"מ שנייאורסון זצ"ל. באפרת רבנים מזרמים מגוונים, כמו הגר"ב אפרתי איש הרב שפירא מכאן והגר"י גרונשטיין מאידך, והראש ישיבה הבא הרב יוסף ידידיהו בתווך, וכולם אוהבים את הרב ריסקין! מה טוב להזמין את גדול מחזירי התשובה באמריקה הגא' רבי אפרים בוכוואלד. להעמיד לצידו של הר"ש ריסקין ולמנות את הרב ד"ר ידידיהו לסגן הרב הראשי ולממלא מקום המרא דאתרא, כי רבינו הר שלמה הכהן ריסקין הוא אפרת ואפרת זו הוא עד מאה ועשרים, בעזרת השם!

  3. 3

    נקיים עם רבינו 'לא תסור ' כי "ככל אשר יורוך! לא תמיד נבין ונסכים אבל לכן אמונת חכמים שלנו עם הרב שלמה הכ הן ריסקין תמיד! ( תלמידי הרב הגאון האמיתי הרב י"ד. הלוי סולובייצ'יק בעבר ובהווה) כידוע לנו גם רבינו המהרא"ל זצוק"ל שנלבייע רק לאחרונה בר"ח אייר,ש"ז החזיק ממנו ותמך בו, כמו גם הגר"י שורין זצ"ל ויבל"ח הגר"י ידידםיהו שליט"א

  4. 2

    לרב שלמה הכהן בר' צבי ריסקין שיחי'ה שליט"א, ח ז ק ו א מ ץ. ! ולרבנו. יוסף חיים ישרון ברבי משה קלויזנר/ידידיהו, ב ה צ ל ח ה! יה"ר שא כ ן אפרת בית ל ח ם י ה ו ד ה ע י ל י ת תמיד תהיה ע י ר ה ת ו ר ה ו ה ח כ מ ה! !

  5. 1

    פתאום יש פלנטה אחרת עם תלמידי הגר"מ פיינשטיין זצ"ל חדשים יש הגר"מ חדש שלא ידענו עליו או ספרים חדשים שלא ידענו . הוא עוף מוזר בכל תחום חבל שהצליח לשגע יהודים עד עכשיו וזה כבר ניכר ההרס.
    שיקבל אישור מיאנג יזרעאל והקונסרבטיבים בארה"ב. תושבי ת"א יכולים לבקש רב חילוני בעידוד ראש העיר כידוע.